06 Mei 2009

PASOLEH??

Pendidik Serba Boleh. Itu yang sebenarnya ingin kuperkatakan. Sebenarnya PASOLEH adalah robot pertama keluaran UPSI untuk dipertandingkan. Bukan aku yang membinanya, namun ada juga sumbangan aku terhadap robot tersebut :).
Sebenarnya PASOLEH dibangunkan sempena ROBOCOM 2009 mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan oleh pihak penganjur. Aku belum bersedia untuk memperkatakan tentangnya cuma aku rasa geli hati apabila pensyarahku, En. Abd Samad menceritakan hal sewaktu pendaftaran. Ada urusetia yang tidak tahu di mana letaknya UPSI, menarik lagi apabila UPSI dikatakan sebagai sebuah institusi pengajian tinggi swasta. Hha. Mungkin esok aku akan ke tapak pertandingan untuk meninjau keadaan sebenar di sana.
Hari ini agak lewat waktu aku pulang ke kolej kediaman. Setelah selesai menjawab peperiksaan aku ke rumah Sarina. Saje melawat kebetulan de ajk mkn. Then g ikut kak ba'iyah g makmal robotik. igt nk setelkan LCD ngan skrin yg ktorg pnjm. tp aku aritu gatai mls nk pgg borg de. so knela tunggu org antakan. tunggu nye tggu pas kul 5 br borang tu smpai. opis pn da ttp kn.. then alang2 da smpai mkml tu ktorg tolong la en samad wat robot dye. sedar xsdr da lewat dah. seb baik bas ade lg.
Ni pn aku igt nk salin ape yg abg afiq bagi kat aku je. pasal org yg lahir 28 okt 1987 nih. korg rase ade kne x ngan perangai aku?

Core: 9
Sub-Core: 2

Business-minded / asset / success / optimistic / open minded
Sub vokal / talkative / soft-hearted / attract womans

Basic Codes & Potential Individual Energy Pattern:

1)
+ Independent / + broker / + middleman / + peace maker / + systematic thinking & - do things half-heartedly / - attract backstabbers.

2) + attract supporters/ good friend / + ‘modern and stylish’ (even till older days) & -work alone to get wealth

3)
+ Spiritual energy/in nature & - emotional / - aggressive / - impatient.

4) + charismatic & attract supporters / + attract opposite sex.

5)
- a busy planner / - have lots of idea but lack execution / - pressure in solution and no planning at the end of the day / - always looking for a breakthrough but end up in vain

6) + friendly character / + receive advice from supporters/ friends / + attract opposite sex & - attract opposite sex: might be someone’s mistress / boy

7)
- spend money on influential friends / - use money to get information (with plans/motives: +ve@-ve)

8) + Supporters help in achieving success / + supporters become business partner /

9) + charismatic individual / + business attracts lots of competent/ good partners and staff

Tiada ulasan: