04 Mei 2009

Kunci Rumah & Kad Matrik Baru


Hhe.. Dengan adenye kunci ni make dengan rasminye aku dah ade rumah kat luar dan buat pertama kalinye aku xdok ostel. Hari ni mmg agk memenatkan. Pagi td 1st skali aku call WISDEC. Wat confimation utk LI bermula minggu depan. Manela tau kot2 leh tmpg bas de kn.. Jimat sket minyak moto aku. Ni tengah tggu derang nye feedback la ni.
Pastu aku g opis KZ nk anta resit deposit umah sbgai bukti aku dok lua sem depan. Yela, mse isi borg kua kolej aritu aku blm cr umah lg. Tp sampai sne aku nk tmpg potostet resit tu pn xleh.. Giler kejam org opis kz nih. Bukan aku nk potostet mende bkn2 pn. De suro aku potostet kt lua. De igt kz tu kt mne. 15 mnt br smpai kmpus naik bas. blm kire waktu tunggu bas lg, rebut bas lg.. tp yg kelakanye ade no perak call aku tghri td.. bkn no public. aku pn cek la kt mne yg patut. ntahla. no opis kz kot. Nk mntk aku datang 2nd interview la tu. Serabut je. De igt hal tempat tinggal bole wat main ke..

then dah xdpt setel tu aku trs g kampus. setelkan hal kad matrik lak. Khamis lepas kad matrik aku jatuh lam lobang jamban. adehh... terkesima aku tgk kad aku meluncur masuk. dalam lak tu. lau x mmg aku dah seluk dah. xmemasal rm50 melayang. Kat sume checkpoint pn ( pejabat keselamatan >> pejabat pendaftar >> pusat ict ) aku kne gelak.. hha.
pas wat kad matrik kne la aktifkan kad bank islam skali kn.. menapak la aku ke pekan. lau naik bas pn xtentu bile de nak jalan kn. on dway tu aku wat kunci skali br g bank islam. mse tu de nk rm10 sbb ade perjanjian mende ntah. dah la dalam pes ngam2 duit wat kad je ngan syiling nk wat kunci je. Nk menapak ke maybank bkn dekat. nsb baik la ade org yg dikenali kt situ.. ape lagi.. wat muke simpati la. ahaks. tp pas setel hal tu aku trsla gerak ke maybank :)..
tup tap tup tap dah kul 1.. menapak lagi aku balik kampus. paper kul 2.30. kire ngam2 la hal aku setel. jawab exam td pn aku saje je xnk balik awl. nk tgk bape org bertahan. calon kt tmpt aku ade 63org. 1j sblm tmt exam tggl 13 org & 1/2 jam sebelum tamat exam sume da balik. kirenye aku org last yg diamik kertas. igt nk stay je tp sian lak tgk pengawas tu. aku bgn je terang2 nmpk de seronok dapat balik awal.. seb baik aku xkejam

Tiada ulasan: